תלמידי 7 בתי ספר בעיר לוד השתתפו בפרויקט "נחלת הכלל" של היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד, והדרכת צעד ירוק במימון המשרד להגנת הסביבה ודנו בשאלות, כגון: האם גן משחקים או ציבורי או פרטי? ועוד.

 

הפרויקט החל בשנת הלימודים תש"פ בבתי הספר: זבולון המר, אלראשדייה, נעם נריה, יסמין, הראל, נווה שלום וספיר, בו הילדים למדו על משאבים ציבוריים וחשיבותם דרך מפגשים חווייתיים ומהנים.

 

כחלק מהפעילות, הם הסתובבו בשכונת בית ספר ואימצו מרחב ציבורי לטפל בו ולהוביל לשינוי בתפיסה ובנראות של המרחב הציבורי המשותף. החיבור והשייכות של התלמידים נעשה בהכוונת התהליך של לזהות "מטרד ולהיות מוטרד ממנו" – למדו על הדיווח של המטרדים למוקד העירוני ואיך שרשרת הטיפול עובדת, ובכך הם תורמים לשיפור המרחב המשותף להם ולשכונה.

 

סיום הפרויקט והפעילות החווייתית המסכמת שתוכננו נעצרו בהתחלת מגבלות הקורונה, כעת ברגע שהחלו הקלות במגבלות הוכנה והותאמה פעילות מסכמת לתלמידים אשר הקנתה להם הזדמנות כיפית וחווייתית לסגירת הפרויקט וסיומו. כחלק מפעילות זאת שפותחה במיוחד ע"י צעד ירוק, הילדים שחקו בחידונים ופאזלים בנושאים שנלמדו - נחלת הכלל. ילדי בתי הספר נהנו מאד מהמשחק המסכם.

 

רונית פרי, רכזת חברתית בבי"ס הראל: "חשוב לשמור על הסביבה, על נחלת הכלל והפרט. חשוב לגלות ערנות ולדווח על מפגעים".

 

היחידה לאיכות הסביבה בעיריית לוד שמחה להציע פעילות זאת לבתי הספר, גם למי שלא לקח חלק בתוכנית הרחבה ותמשיך להביא תכניות נוספות בנושאי סביבה, קיימות ונחלת הכלל להדרכות ולמידה בשנת הלימודים הקרובה. רוצים לנסות את המשחק הזה בכיתה שלכם? תצרו קשר עם שירה שנק, רכזת חינוך סביבתי, ב- [email protected] וגם אתם יכולים ליהנות מהפעילות.

 

  • בתמונה: תלמידי הפרויקט, חשוב לשמור על הסביבה, על נחלת הכלל והפרט